Nok en direktør er ferdig i TV 2

Maria Borch Helsengreen slutter som økonomidirektør i TV 2, melder kanalen.

TYNNERE I REKKENE: TV2-sjef Olav T. Sandnes gjør forandringer i topposisjonene til TV 2. Her under høstlansering i Bergen august.
Foto: Marit Hommedal / NTB scanpix
TYNNERE I REKKENE: TV2-sjef Olav T. Sandnes gjør forandringer i topposisjonene til TV 2. Her under høstlansering i Bergen august. Foto: Marit Hommedal / NTB scanpix Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

(Dagbladet): Maria Borch Helsengreen har takket ja til å bli partner og leder for Ernst & Youngs konsulentvirksomhet i Bergen. 20. oktober blir hennes siste arbeidsdag i TV 2.

- Olav (T. Sandnes red. anm.) og jeg har over en tid hatt dialog om videre utvikling i TV 2. Etter flere sam taler har jeg nå bestemt meg for å gripe en mulighet jeg ikke kunne si nei til og ser frem til nye utfordringer. Med en ny og fremtidsrettet strategi for TV 2 på plass, er det også riktig tidspunkt å gi plass til nye krefter, sier Maria Borch Helsengreen i en pressemelding fra kanalen.

Forrige uke ble det klart at Trond Håndlykken Kvernstrøm sluttet i TV 2. Stolen fylles av Trygve Rønningen som sluttet som administrerende direktør i MTG Norge for å overta jobben til Kvernstrøm som kanaldirektør og publisher i TV 2.

Kanalen går nå gjennom betydlige kuttprosesser, og hele 63 ansatte har takket ja til sluttpakke.

En rekke profiler har også valgt å ta sluttpakke siden TV 2 i mai varslet om kutt på 350 millioner kroner innen 2020.

I juni ble det kjent at TV 2-profil Nils Gunnar Lie tar sluttpakke fra kanalen etter 24 år, et år før han etter planen skulle bli pensjonist. Senere samme måned tok også Mah-Rukh Ali sluttpakke, og gikk over til NRK.

I august ble det også kjent at tidligere God Morgen Norge-programleder Signe Tynning tar sluttpakke og forlater kanalen etter 23 år.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer