Norgesmester i reklame - igjen

Ivar Vereide i New Deal er landets morsomste reklamemann. I går vant han reklame-NM for fjerde år på rad. - Reklame som ikke er morsom er bortkastet, sier mannen med suksessfilmene.

- Det er en tilfeldighet at vi vinner. Men det er like moro hvert år, gliser Norges gladeste og morsomste reklamemann. Sammen med kollegene Turid Øversveen og Marius Holst kapret Ivar Vereide seieren med solid margin i TV2-showet «Gullfisken». New Deal sikret seg tre av fire finaleplasser i kåringen.

177 000 tv-seere var med og stemte da VG-filmen med den kondomkjøpende unggutten seilte helt til topps.

Favoritt

Innringingstallet tyder på at fire ganger så mange fulgte tv-showet fra Chateau Neuf.

- Jeg hadde trenet på å utrope kondomfilmen til vinner. Den var favoritt, innrømmer programleder Lene Elise Bergum.

Filmskaper Marius Holst hadde dobbelt grunn til å feire sammen med reklametoppene i Norge i går kveld. På sin 35-årsdag fikk han fullklaff med VG-filmen.

- Gjengjennelig

- Alle kjenner seg igjen i famlende ungdommer. Alt er vanskelig i den alderen. Absolutt alt. Første gang jeg kjøpte kondom? Det husker jeg ikke. Men første gang jeg trengte én, fikk jeg hjelp av en kamerat, innrømmer Marius.

Fant tonen
Fant tonen Vis mer

Produsent Turid Øversveen er full av lovord om de tre skuespillerne i VG-reklamen - som alle er svenske.

- Vi gikk mange, mange runder for å finne dem, og testet minst 40 gutter. Han måtte ha en uskyld i seg, det er det ikke så mange i den alderen som har. Vi bruker mye både tid og penger på casting, sier Øversveen.

VANT IGJEN: Ivar Vereide fra New Deal stakk av med seieren i Gullfisken for fjerde år på rad.