NORSK TRIPPING: Norsk Tipping vil leke mer og være mer moderne og bruker derfor 115 millioner på et logoskifte. Vi kan vel si at dette er penger som godt kunne vært brukt på noe helt annet. For noe tøv. Foto: NTB Scanpix.
NORSK TRIPPING: Norsk Tipping vil leke mer og være mer moderne og bruker derfor 115 millioner på et logoskifte. Vi kan vel si at dette er penger som godt kunne vært brukt på noe helt annet. For noe tøv. Foto: NTB Scanpix.Vis mer

Nedre Fagerborg Grinebiterlaug ruster til kamp - for seint selvsagt:

Norsk Tipping svir av 115 millioner kroner på LOGOLOTTO

Hva sier 16-rekkerminister Skei Grande om dette da De?

Meninger

8 rette og helt feil (Dagbladet):

Nedre Fagerborg Grinebiter, Lynghonning og Postpunk Laug (NFGLOPPL) innkalte til hastemøte i går kveld på en hittil ukjent adresse i Oslo. Bakgrunnen for krisealarmen, med innlagt nødslakt i retning Hamar, er pengesløsing.

Norsk Tipping er nemlig en bedrift som to av laugets faste (og døde medlemmer) har benyttet tjenestene til siden de fikk ti rette i 1949 (ingen utbetaling. Red.Anm.)

Men, denne uka svidde det statseide selskapet av 115 millioner kroner på ny logo, dette for at selskapet ønsker å framstå mer moderne og lekne. Logoen som nå byttes ut er 20 år gammel.

Tonje Sagstuen, kommunikasjonsdirektør i Norsk Tipping, sier til Kampanje at endringen ikke er så stor ettersom det velkjente krysset fra 1948 beholdes. Mesteparten av disse kostnadene omhandler utskifting av skilt og profilering i bortimot 4000 butikker og kiosker.

NFGLOPPLs forkvinne, Lotto-Laila som hun kaller seg, sier at lauget vet at Sagstuen er en tidligere håndballprofil og at hun nå burde ta seg ei kringle eller en frosk fordi dette er overtramp mot folk som bedriver dugnad for lilleputt og vennene deres, Norge rundt.

I et delikat vedtak sies det at Norsk Tipping med dette viser at de ikke er i nærheten av grasrotandelen ettersom disse millionene kunne kommet godt med ute i det ganske land i nord, sør, vest og øst. FY!

To av laugets varamedlemmer, som er postprogrockere, tok dessverre fram instrumenter og spilte en elendige versjon av Allman Brothers Bands klassiker, «Tipping Post». Spredt applaus før bingo og med litt flax, tungekyssing.

Møtet ble avrundet med diktet «Til sammenligning brukte Statoil rundt 250 millioner kroner på navnebyttet til Equinor og ny logo mens Norsk Hydro brukte 200 millioner kroner.» Etter dikterens rop, hvis kunstnernavn er «Lottokuleregn mot Hamar», ble medlemmene hentet av 5 enarmede banditter fra fire forskjellige institusjoner. Fin gest.