Norske foreldre føler seg lurt av Disney-stjernas audition-reklame. P4-sjefen angrer ikke på sending

- Vi sjekker ikke alle Kiwi-butikker selv om de reklamerer for gode grønnsaker.

DYRT: Det nevnes ingenting i CGTVs reklame at prøvespillingen som i går var på Olavsgaard hotell i Skjetten i Akershus, var til et kurs som koster 48 000 kroner. Disney-stjerna Adrian R'Mante (t.v.) grunnla talentselskapet og var selv til stede i går. Flere følte seg lurt av reklamen som gikk på P4 flere ganger, men redaktør og direktør Tryge Rønningen angrer ikke på at den ble sendt. Foto: Lars Eivind Bones/Dagbladet, Steinar Buholm/Dagbladet
DYRT: Det nevnes ingenting i CGTVs reklame at prøvespillingen som i går var på Olavsgaard hotell i Skjetten i Akershus, var til et kurs som koster 48 000 kroner. Disney-stjerna Adrian R'Mante (t.v.) grunnla talentselskapet og var selv til stede i går. Flere følte seg lurt av reklamen som gikk på P4 flere ganger, men redaktør og direktør Tryge Rønningen angrer ikke på at den ble sendt. Foto: Lars Eivind Bones/Dagbladet, Steinar Buholm/Dagbladet Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

(Dagbladet): «Drømmer du om å være med på TV-show som «Pretty Little Liars», «Jessie» med Debbie Ryan eller filmer som «Hunger Games» med Jennifer Lawrence?»

Slik starter radioreklamen for castingselskapet CGTV, som har gått flere ganger på P4 i løpet av uka. Lørdag avholdt selskapet, med Disney-stjerna Adrian R'Mante i spissen, arrangementet det reklameres til på Olavsgaard hotell i Skjetten. Flere hundre hadde møtt opp etter å ha hørt reklamen, og flere følte seg lurt. Reklamen nevner ingenting om at auditionen var til et skuespillerkurs som kostet 48 000 kroner.

- Dette er en vanskelig vurdering for en mediebedrift når annonsører driver lovlig og markedsfører lovlig. Du skal ha veldig gode argumenter for å avvise en annonsør, sier sjefredaktør og administrerende direktør i P4, Trygve Rønningen, til Dagbladet.

Disney-stjerne Det vekket nemlig sterke reaksjoner sist gang CGTV holdt prøvespilling i Oslo i november 2013. Da dreide det seg også om prøvespilling til et skuespillerkurs med en pris på 30 000 kroner. I reklamen ble det sagt at selskapet ville gi norske unger sjansen til å jobbe med stjerner i Disney og Nickelodeon.

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.