Eurovision, Rybak

NRK jubler over Eurovision-seertall

- Rybak har også en helt unik plass i hjertene til det norske folk.

TIL FINALEN: Torsdag gikk Alexander Rybak videre i Eurovision Song Contest. Foto: NTB Scanpix
TIL FINALEN: Torsdag gikk Alexander Rybak videre i Eurovision Song Contest. Foto: NTB Scanpix Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert

Torsdag kveld gikk Alexander Rybak videre til finalen i Eurovision Song Contest med låta «That's how you write a song». Det ble sett live av hele 952.000 seere på NRK1, skriver Kampanje.

Det ga NRK en markedsandel på 71,8 prosent, i aldersgruppen over 12 år. Dersom man tar med tidsforskjøvet seing, blir det totale tallet 1 003 000 seere, med en markedsandel på 71 prosent.

Stig Karlsen, NRKs prosjektleder og musikkansvarlig i MGP, er svært fornøyd med tallene.

NRK jubler

- Fantastiske seertall! Eurovision Song Contest er ett bunnsolid og slitesterkt musikkshow som viser seg å samle og engasjere folket hvert eneste år. Alexander Rybak har også en helt unik plass i hjertene til det norske folk, og det er ikke så overraskende at mange ønsker å følge ham når han vender tilbake til verdens største musikkonkurranse, sier Karlsen, til Kampanje.

Dette er en tydelig økning fra i fjor, hvor 700.000 seere så NRKs sendinger fra semifinalen, hvor Jowst representerte Norge.

I fjor var det hele 1,3 millioner seere som fulgte den internasjonale finalen på NRK, skriver Medier24. Da var det portugisiske Salvador Sobral som gikk til topps i musikkonkurransen.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer