Oddgeir Bruaset: - Jeg fikk beskjed om at dette umulig kunne forveksles med meg

Hva synes du om Netcoms «Der ingen skulle tru at nokon kunne bu»-reklame?

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

(Dagbladet): - Jeg vil ikke bli glad dersom det viser seg at det sitter folk i de tusen hjem og tror at jeg har solgt meg til kommersielle krefter. For det er ikke tilfelle, sier Bruaset.

Teleselskapet Netcom har lansert en serie nye reklamefilmer under tittelen «Der alle skulle tru at nokon kunne bu».

Filmene etteraper NRKs populære programserie «Der ingen skulle tru at nokon kunne bu» for å gjøre et poeng av selskapets dekning for mobiltelefoner.

I reklamene intervjues folk av en mann som aldri vises i bildet, men som har dialekt og tonefall som minner om Oddgeir Bruaset, som ledet programmet i 13 år før han gikk av med pensjon i år.

Bruaset har aldri stilt opp i reklamefilmer, tror aldri han kommer til å gjøre det i framtida, og er opptatt av at ingen skal tro at han har stilt opp på noe slikt. Han ble selv informert om Netcoms nye reklamer først i forrige uke.

- Jeg fikk en telefon fra kommunikasjonssjef Severin Roald i forrige uke og fikk en beklagelse for at de ikke hadde informert meg tidligere, sier Bruaset til Dagbladet.

«Umulig» - Da han forklarte hva reklamene gikk ut på, spurte jeg med en gang om det var noen fare for at intervjueren kunne forveksles med meg. Svaret var at det var helt umulig, for stemmen liknet ikke meg i det hele tatt, sier programlederen.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer