...og enda flere dropper «Kråkeslottet»

TV3 skulle gjenerobre tapte annonsekunder ved hjelp av «Kråkeslottet». Nå svir kanalen i stedet av millioner av kroner til ingen nytte og fyrer bokstavelig talt for kråkene.

Norsk TV3 «fant opp» «Kråkeslottet», som skulle bli kanalens inntektsbringende eksportartikkel. I dag ønsker de nok at de aldri hadde kommet på ideen.

Programmet, som har kostet flere titalls millioner kroner, er i ferd med å bli vinterens største tv-taper. I gjennomsnitt ser 69000 på de daglige sendingene.

Beste seertall var åpningsdagen, med 220000 seere. Siden har seertallet stupt til en bunnotering på 22000.

Programmet rir kanalledelsen som en mare, men det er ingenting å spare på å stoppe sendingen. Grunnen er at kontrakter med produksjonsselskapet Strix og utleier av huset uansett må innfris økonomisk.

SLITER: Programleder Halvard Haldorsen og deltakerne i realityserien «Kråkeslottet» har knapt seere.