Anmeldelse: Emir på Bylarm 2018

Oser kreativt overskudd

Omfavner klubbmusikken.

Live-published photos and videos via Shootitlive

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

BYLARM: Emir Hindics hamskifte fra Onge $ushimane til Emir, er ikke så mye en radikal forandring som en raffinering.

Der den breiale duoen $ushi & Kobe strakk seg ut i mange ulike retninger – fra det hardhendte til det skamløse – viser bergenserens enormt lovende sololøp ham fra sine mest fengende og følsomme sider. «Emo for bøller», for å si det med O3 Greedo. Det gjør det ikke minst enklere å tro på ham.

Snauklipt og iført blåtonede, nesten komisk smale solbriller sprader han inn på scenen, mens «bandet» hans – strengt tatt et trehodet dj-troll, ledet av Fakethias – finner seg til rette bak ham.

Tett på klubbmusikken

Emir ønsker øyensynlig å understreke at de smakfulle beatsene er en like vesentlig del av musikken som ordene og melodiene som triller ut av munnen hans. Der trap var utgangspunktet for $ushi & Kobe, stiller nemlig Emir seg langt tettere på grime – tradisjonen der hiphop og britenes forkjærlighet til undergrunns ravemusikk møtes.

«Shit pomfritt, helsikken. Eg kan vinne 300.000 kroner i dag, så eg håper eg gjør det» flirer han. Det virker imidlertid ikke bare som det er de potensielle lommepengene fra Norsk Tipping som gjør at han er i så jysla godt humør, men også det kreative overskuddet som oser av ham.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer