- Overrasket over at Vatikanet ikke reagerte

Romas storhet gjenreises i «Assassin's Creed: Brotherhood».

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

|||ROMA (PressFire.no/Dagbladet): Foran meg ligger nesten 2000 år gamle Colosseum — et bygg som selv i dagens tilstand tar pusten fra tilreisende og har blitt selve symbolet på det enorme romerske imperiet. Inntrykkene er sterke, ikke bare på grunn av arenaens imponerende størrelse, men også den enorme mengden med historie som er knyttet til bygget.

I anledning «Assassin's Creed Brotherhood» befinner vi oss i Roma, hvor fortsettelsen på fjorårets glimrende «Assassin's Creed II» finner sted.

Vi omringes av restene etter storslått og imperialistisk arkitektur, som for en nordmann med smak for lys lapskaus bare kan oppfattes som megalomani. De romerske søylene tårner flere titalls meter over bakkenivå, og restene etter marmorstatuer er nesten like vanlig som veiskilt i andre byer.

Selv de moderate dekoreringene ville gitt en hver minimalist umiddelbare svettetokter.

Se også: Flere bilder fra Roma, med noen spillutviklere fra Ubisoft inkludert.   DETALJER TIL BRY Mens vi beundrer utsikten innrømmer spillets art director, Mohamed Gambouz, overfor PressFire at størrelsen på byen og detaljrikdommen gav utviklerne en real utfordring.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer