Overtydande debut

Sanddraumar og ordbok av fingrar.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

BOK: Kristin Berget debuterer med ei bok som ikkje glir glatt inn mellom debutbøker og bare er gjenkjenneleg og bra. Ho stiller med ein bokbunad som gjev motstand. I biletkunsten gjev mange kunstnarar utstillingane sine engelske namn i dag, nett som butikkane på gateplan. Det er ei ukritisk absorbering av ein generell trend der ein kunne forventa kritisk motstand. Når denne norske diktsamlinga har engelske dikt på omslaget og første sida, opplever eg det på same vis. Det kjennest litt slapt når boka elles er så full av spørsmål og motstand.

Sympatisk uferdig

Boksidene ser ut som ark som er dregne ut av ein gammaldags skrivemaskinen. Bokstavane er litt utydelege, som om dei har blese gjennom tid og ørkenar. Ja, nokre av dei er det teikna strekar på, strekar som bind ord og ordblokkar saman. Som om poeten vil kommunisera på fleire ulike plan. Det kan verka maniert, men eg opplever det som noko sympatisk uferdig; som om nokon leikar med teksten; kva om vi knyter desse linjene øvst og nedst og på midten saman? Kva får me då?

Det finst ei historie i diktsamlinga: Ei historie om eit forhold mellom to kvinner, mellom c. og louise. Og ei bilreise. Ørken og trekkspill. Ei sapfisk historie utspelar seg med mjuke og naive kjærleiksdikt og frekke harde linjer. Her er innimellom sterke dramatiske effektar med kniv og blod og vasking av ein blodig kropp så vatnet vert mørkeraudt. Av og til vert kjærleikserklæringane på grensa til det private og uinteressante, men oftast finst det ein inderleg tone som løfter dei. Mange små poetiske avsnitt fangar inn vakre stemningar og lar dei bare stå der: «har malt veggene hvite/over alle som har bodd her/og nå er jeg helt tom».

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer