HARD DAG PÅ JOBBEN: Oliver Sykes sleit med å få opp entusiasmen både i egne og publikums rekker. Foto: Sveinung U. Ystad / DAGBLADET
HARD DAG PÅ JOBBEN: Oliver Sykes sleit med å få opp entusiasmen både i egne og publikums rekker. Foto: Sveinung U. Ystad / DAGBLADETVis mer

Øya-artist tok med seg gitaren til sjøs

Bring Me the Horizon på Sjøsiden.

KONSERT: Sheffield-guttene i Bring Me the Horizon leverte en av Hove-festivalens beste konserter i forfjor. Årets Øya-forestilling må derfor bli et lysende eksempel på hvor galt det kan gå dersom omgivelsene ikke spiller på lag.

Grøtete lyd og et langt eldre publikum — sett bort fra hylekoret i front — gjorde arbeidsdagen til gjengen langt tøffere enn ved forrige korsvei.

Bandets punka og lett eksperimentelle metalcore har absolutt noe for seg, men i denne runden faller den dessverre dønn i gressmatta foran Sjøsiden-scenen.

DRO TIL SJØS: Jona Weinhofen tok med seg gitaren og avsluttet like så godt en låt fra vannkanten. Foto: Torgrim Øyre / DAGBLADET
DRO TIL SJØS: Jona Weinhofen tok med seg gitaren og avsluttet like så godt en låt fra vannkanten. Foto: Torgrim Øyre / DAGBLADET Vis mer

Det merkes kjapt og Oliver Sykes gjentatte masing om «circle pits» og «wall of death» blir mer trassig og enerverende enn stemningsskapende.

At han trekker en gutt opp fra publikum for å synge med ham på «Footballseason is Over» og at Jona Weinhofen bokstavelig talt tar med seg gitaren og stikker til sjøs på tampen av konserten er selvsagt stor underholdning, men det redder dessverre ikke helhetsinntrykket.