Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer

Kultur

Mer
Min side Logg ut

P. Diddy hetses på YouTube

Burgerskryt hisser opp brukerne. Se video!

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

(Dagbladet.no): Sider som YouTube og MySpace profileres gjerne som brukerstyrte, men det forhindrer ikke kommersielle krefter fra å forsøke å utnytte potensialet som ligger i den enorme trafikken på sidene. De fleste artister og nye filmer har for eksempel egen side på MySpace.

Likevel er mange forsiktige med åpenbar og støyende reklame, i frykt for å irritere bort brukere som føler et eierforhold til tjenesten. 

Forsiktighet har imidlertid aldri vært P. Diddys sterke side. Han har nå skaffet seg side på YouTube (Diddy TV), der han nylig annonserte at han har inngått en reklameavtale med Burger King. I en video hevder han å ha kjøpt siden på YouTube sammen med burgergiganten, selv om dette er gratis.

- Jeg er også her for å si at Burger King har utnevnt meg til å være kongen av musikk og mote, sier Diddy, mens han bestiller seg en Whopper.

Videoen har nå fått over 2000 kommentarer, og de aller fleste er negative, skriver NME. Og brukerne er først og fremst redde for at Diddy TV og liknende sider baner vei for mer reklame på siden.

Det har også gått sport i å lage egne parodier på Diddys skryting:

Burger King offentliggjorde mandag at de hadde inngått et samarbeid med hip hop-ikonet, og at de ville bruke YouTube aktivt i markedsføringen.

Omtrent samtidig kjøpte Google YouTube for 11 milliarder kroner.

«KONGEN AV MUSIKK OG MOTE»: Men P. Diddy skryt faller ikke i god jord hos videoentusiastene på YouTube. Foto: SCANPIX/REUTERS
«KONGEN AV MUSIKK OG MOTE»: Men P. Diddy skryt faller ikke i god jord hos videoentusiastene på YouTube. Foto: SCANPIX/REUTERS Vis mer

P. Diddys nye album - «Press Play» - slippes mandag.