Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer

Kultur

Mer
Min side Logg ut

P2 jakter på unge lyttere

P2s storsatsing i 2005 er «RadioSelskapet». Nina S. Martin vil ta med seg P3-energien over til kulturkanalen.

-  Jeg går hele tida rundt og tror jeg har lurt noen, det er jo en fest på jobben, sier en fornøyd Nina Stensrud Martin. Sammen med Halvard Haldorsen skal hun lede P2s storsatsing i 2005, kulturprogrammet «RadioSelskapet», som skal sendes hver ukedag fra 16.10 til 17.00.

-  Etter at P3 la om profilen, kasta de ut programmer som hadde mange faste lyttere. Da oppsto det et slags vakuum. Jeg merker selv at jeg har blitt en radio-zapper, jeg skrur mye mer fra kanal til kanal nå enn før, sier hun.

Zappinga skal det ifølge Haldorsen og Martin bli en slutt på.

-  Vi tar med oss mye av energien fra P3, men skal kombinere korte innslag og kjapp stil med et voksent innhold. Ordentlig journalistikk og ordentlige saker, men på skeivt vis, sier Martin.

Vil nå de unge

-  «RadioSelskapet» er storsatsingen vår i 2005. Dette er ikke et direkte resultat av at P3 har lagt om profilen, men det stemmer at vi ønsker å nå ei yngre målgruppe med dette programmet, sier P2s kanalsjef Kari Storsletten.

Hun leder en kanal som opplever stigende lyttertall og som for tida er Europas største kulturkanal. Nå håper hun også å få med seg de under 30.

-  Vi vet hvem vi ansetter, og at disse to appellerer til unge lyttere som vi ønsker oss i tillegg til de kjernelytterne vi har, sier Storsletten.

Radiorådet er tilbake

En gammel favoritt fra det smått legendariske programmet «Mamarazzi» skal vekkes til live.

-  Vi skal gjenoppta Radiorådet! Hver eneste mandag, og helt det samme opplegget som før. Det har gått fire år siden siste radio-

råd på «Mamarazzi». Vi er klare til å hjelpe folk med hverdagsproblemene sine igjen, sier Martin.

KULTURLØFT: Nina S. Martin har ledet 334 «Stereo»-sendinger på tv, mens Halvard Haldorsen har hatt rundt 300 live-endinger på den nå nedlagte storbykanalen Metropol. Nå skal de lage livesendinger på P2, med band i studio, gjester og korrespondentrapporter.
Utforsk andre nettsteder fra Aller Media