På grunna

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

«Pirates of the Caribbean» var opprinnelig en Disney Land-attraksjon, den siste Walt selv godkjente før han tok kvelden for godt. Artig tur, det der.

Så, på én gang, kommer både filmen (med småpike- og gotherhelten Johnny Depp i hovedrollen) og spillet, begge med samme navn som den avanserte karusellen. Ikke ett ord skal nevnes om filmen - som forøvrig har pent lite med spillet å gjøre, bortsett fra et par lånte elementer for å forsvare navnebruken.

Spillet, derimot, kan det sies mye om.

Først et par bra ting. «Pirates of the Caribbean» ser virkelig pent ut, spesielt når du er ute og seiler med skipet ditt.

Idéen bak spillet er også prisverdig, du kan tross alt gjøre stort sett det du vil, ta på deg egne oppdrag av ymse slag, utkjempe store sjøslag eller intime sverdkamper på land.

Bevegelsesfrihenten er imponerende, ja jøsses.

Det er imidlertid ikke resten av spillet.

Fyttihelvete, og verre til. Kontrollene er ubrukelige, både til lands og til vanns. De forskjellige funksjonene i spillet er så vanskelig tilgjengelig at det nesten virker som om utviklerne har gjort det slik på pur faenskap, og verdenskartet er ikke-eksisterende (og du raver rundt i blinde, akkurat som resten av spillet).

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer