Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer

Kultur

Mer
Min side Logg ut

På millionjakt

Barne-TV-programleder Marianne Furevold og «FBI»s Håkon Haugsbø skal lede NRKs TV-aksjon for Redd Barna.

Marianne Furevold og Håkon Haugsbø skal lede den årvisse aksjonen, som denne gangen tar mål av seg til å skaffe 160 millioner til Redd Barna. Aksjonen går av stabelen søndag 19. oktober, og NRK kommer til å bruke store deler av søndagen til direktesending fra sitt TV-aksjonsstudio.

Prosjektleder Chris Foss og hans stab er allerede i full gang med å skaffe avtaler med kjente artister som kan underholde i TV-sendingen.

Ambassadør

En sending som i år altså skal ledes av Håkon Haugsbø fra «Forbrukerinspektørene» og Marianne Furevold fra barne-TV-sendingene «Stå opp!», «Sommermorgen» og «Huset med det rare i».

Furevold har også arbeidet som Redd Barna-ambassadør, og har vært konferansier for det årlige barnearrangementet på Rådhusplassen i forbindelse med utdelingen av Nobels fredspris i desember.

- I en verden som styres av voksne som dessverre ikke alltid vet hva de gjør, er det godt å vite at noen tar ansvar. Derfor ser jeg fram til å lede TV-sendingen sammen med Håkon, sier Marianne Furevold.

Håkon Haugsbø, som til daglig har beskjeftiget seg med norske forbrukerrettigheter, sier dette om jobben han skal gjøre:

Unik sjanse

- Dette oppdraget er en unik sjanse til å gjøre det mest meningsfulle jeg kan tenke meg: å være med og hjelpe de svakeste av alle jordas mennesker.

Redd Barna i Norge har prosjekter i fem ulike satsingsland: Nicaragua, Guatemala, Uganda, Etiopia og Kambodsja, og det store målet er at barna skal få en grunnutdannelse og på den måten øke landets evne til å klare seg selv.

PAR I PENGER: Marianne Furevold fra Barne-TV og Håkon Haugsbø fra «FBI» håper på ny rekord for TV-aksjonen de skal lede til høsten. <!--FOTO-->
Utforsk andre nettsteder fra Aller Media