Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer

Kultur

Mer
Min side Logg ut

Pangstart for «Idol»

Det norske folk er langt fra mette på «Idol». Fredag satte TV 2 ny premiererekord da 696 000 seere så første episode av den tredje runden «Idol».

Dette er 79 000 flere seere enn premieren i fjor, og hele 450

000 flere seere enn den aller første Idol-sendingen hadde i

2003. 696 000 seere tilsvarte en andel av fredagens tv-seere

på 43 prosent.

- Jeg må innrømme at vi ikke hadde regnet med så gode seertall som på premieren som i fjor. Da var «Idol» ekstremt populært, og vi svevde mye på suksessen til Kurt etter «World Idol», sier informasjonsansvarlig i TV 2 Bjarne Laastad.

Søndagens sending ble sett av enda flere. 711 000 benket seg

foran skjermen da Solveig Kloppen og Kåre Magnus Bergh tok

seerne med til audition i Kristiansand og Tromsø.

I fjor tjente kanalen omtrent 1,5 millioner kroner per

program. I tillegg kom sponsor- og telefoninntekter.

- Jo høyere seertall, dess større inntekter. Alt tyder på
økonomisk overskudd i år også.

Men «Idol» er et av de dyreste programmene å produsere, sier

markedsdirektør Bjørn Gunnar Rossvoll.

<B>POPULÆR:</B> 711 000 så Idol og sjefsdommer Tone-Lise Skagefoss