Det Nye

Papirutgaven av Det Nye blir avviklet

Bladet forsvinner fra hyllene.

GÅR INN: Papirutgaven av ukebladet Det Nye forsvinner. I en pressemelding forteller utgiveren at de vil satse videre digitalt mot målgruppen unge kvinner.
GÅR INN: Papirutgaven av ukebladet Det Nye forsvinner. I en pressemelding forteller utgiveren at de vil satse videre digitalt mot målgruppen unge kvinner. Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

I pressemeldingen fra Egmont står det at fram til 2005 hadde magasinet et opplag på mer enn 60.000 eksemplarer, men de siste åra har opplaget stadig gått nedover.

- Dette viser, ikke overraskende, at jenter og unge kvinner i stor grad lever sine liv og bruker tiden sin på nye digitale plattformer, sier ansvarlig redaktør og direktør i VO Ung, Martine Lunder Brenne.

Mer enn 60 år

Det Nye ble lansert i 1957, og har i mer enn 60 år fylt livet til generasjoner av jenter og unge kvinner med innhold om mote, skjønnhet, samliv, helse, trening, kosthold og tyngre reportasjer og hjertesaker.

- Vi har satt oss ambisiøse mål spesielt fram til 2022, sier redaktøren, og legger til:

- Og for å ha fullt fokus på våre vekstinitiativer jobber vi aktivt med forvaltning av vår eksisterende portefølje. Og nå ser vi at tiden er inne til å avvikle printutgaven av Det Nye, slik at vi kan fokusere på andre ting.

- Vil nå unge kvinner

Vi skal fortsette å nå unge kvinner, og setter nå full gass på å videreutvikle digitale kanaler, podkast, Youtube og event - men det blir uten magasinet Det Nye, sier Martine Lunder Brenne.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer