Peiser på med pizza

På én uke har 13.000 lastet ned den nye Grandiosa-låta

(Dagbladet.no) Reklamekampanjen for det nye Grandiosa-tilslaget «Full Pakke» begynte forrige onsdag. Det ser allerede ut til å bli en suksess.

- 13.000 har lastet ned Full Pakke-ringetonen til mobilen, og vi har hatt 75. 000 nettreff på hjemmesiden vår, sier informasjonsrådgiver Kari Westersund til Dagbladet.no. Hun kan også kan fortelle at nettsiden var oppe et par dager før kampanjen startet.

Pizzahit

- Kampanjen skal gå fire uker i første omgang, ta en liten pause og så fortsette ut over våren. Det har bare gått én uke, men tallene tyder på at Lars Kilevold har laget en ny pizzahit, sier hun.

Ifølge Westersund har de også opplevd en knallgod start for selve pizzasalget.

- I løpet av de to første ukene ute i butikk, har Grandiosa Full Pakke allerede en markedsandel på 12%. Etter lanseringen er også markedsandelen for Grandiosa totalt oppe i 60%. Det er tidenes beste, sier hun.

Toppet VG-lista

Det er ett år sden «Lørdagspizza»-kampanjen flommet over norske tv-skjermer. Da endte Kilevold-låta «Respekt for Grandiosa» med å toppe VG-lista åtte uker på rad og selge over 700.000 ringetoner.

GRANDIOSA-HIT: 13.000 har allerede lestet ned «Full Pakke» til mobilen. Foto: Stabburet
GRANDIOSA-HIT: 13.000 har allerede lestet ned «Full Pakke» til mobilen. Foto: Stabburet Vis mer