BRYLLUPSBLOGG:Bryllupsbloggen til 12 år gamle Thea var ikke ekte, men del av Plan Norges kampanje mot barnebryllup. Faksimile: Plan/theasbryllup.blogg.no
BRYLLUPSBLOGG:Bryllupsbloggen til 12 år gamle Thea var ikke ekte, men del av Plan Norges kampanje mot barnebryllup. Faksimile: Plan/theasbryllup.blogg.noVis mer

Plan Norges kampanje mot barnebryllup vant pris

#stoppbryllupet stakk av med kveldens gjeveste pris.

(Dagbladet): ANFO Effekt, annonsørenes egen pris, er en av de store bransjeprisene. Prisutdelingen skal fremme fremragende, målrettet og dokumenterbart marketingarbeid. Tirsdag kveld vant Plan Norge to priser for sin kampanje #stoppbryllupet, blant annet den gjeveste av dem alle Grand Prix.

- Vi er utrolig stolte, veldig ydmyke og glade for det engasjementet som vi gjennom kampanjen klarte å skape hos det norske folk, sier kampanjeleder Gørill Husby Moore til Dagbladet.

Det var PR-selskapet Trigger som sammen med Plan Norge stod bak kampanjen.

Bryllupsblogg Theas bryllupsblogg satte var en del av #stoppbryllupet, og fikk mange nordmenn til å sperre opp øynene da den dukket opp i midten av september i fjor. Målet med kampanjen var å øke interessen rundt barneekteskap og skaffe flere jentefaddere.

Flere kjendiser bidro også til å spre ordet om kampanjen ved å spre den på sosiale medier. Filmstjernen Ashton Kutcher var en av dem. Bryllupet ble hold i Kulturkirken Jacob

IKKE EKTE: 12 år gamle Theas bryllupsblogg var ikke ekte. Faksimile: Plan/theasbryllup.blogg.no
IKKE EKTE: 12 år gamle Theas bryllupsblogg var ikke ekte. Faksimile: Plan/theasbryllup.blogg.no Vis mer

- Vi hadde aldri klart å få til dette uten den store støtten og de flinke folka som jobbet med kampanjen. Heller aldri uten det engasjementet som ble vist i norge og internasjonalt, sier Husby.

 

VANT: Plan Norges kampanje #stoppbryllupet vant to priser under ANFO-effekt tirsdag kveld. Her er Anna Birgitte Kleven i Plan Norge, Preben Carlsen, daglig leder i Trigger, Kristine Polmar, fungerende markedssjef i Plan Norge og Gørill Husby Moore, kampanjeleder. Foto: Privat
VANT: Plan Norges kampanje #stoppbryllupet vant to priser under ANFO-effekt tirsdag kveld. Her er Anna Birgitte Kleven i Plan Norge, Preben Carlsen, daglig leder i Trigger, Kristine Polmar, fungerende markedssjef i Plan Norge og Gørill Husby Moore, kampanjeleder. Foto: Privat Vis mer