Plan Norges kampanje mot barnebryllup vant pris

#stoppbryllupet stakk av med kveldens gjeveste pris.

BRYLLUPSBLOGG:Bryllupsbloggen til 12 år gamle Thea var ikke ekte, men del av Plan Norges kampanje mot barnebryllup. Faksimile: Plan/theasbryllup.blogg.no
BRYLLUPSBLOGG:Bryllupsbloggen til 12 år gamle Thea var ikke ekte, men del av Plan Norges kampanje mot barnebryllup. Faksimile: Plan/theasbryllup.blogg.no Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

(Dagbladet): ANFO Effekt, annonsørenes egen pris, er en av de store bransjeprisene. Prisutdelingen skal fremme fremragende, målrettet og dokumenterbart marketingarbeid. Tirsdag kveld vant Plan Norge to priser for sin kampanje #stoppbryllupet, blant annet den gjeveste av dem alle Grand Prix.

- Vi er utrolig stolte, veldig ydmyke og glade for det engasjementet som vi gjennom kampanjen klarte å skape hos det norske folk, sier kampanjeleder Gørill Husby Moore til Dagbladet.

Det var PR-selskapet Trigger som sammen med Plan Norge stod bak kampanjen.

Bryllupsblogg Theas bryllupsblogg satte var en del av #stoppbryllupet, og fikk mange nordmenn til å sperre opp øynene da den dukket opp i midten av september i fjor. Målet med kampanjen var å øke interessen rundt barneekteskap og skaffe flere jentefaddere.

Flere kjendiser bidro også til å spre ordet om kampanjen ved å spre den på sosiale medier. Filmstjernen Ashton Kutcher var en av dem. Bryllupet ble hold i Kulturkirken Jacob

- Vi hadde aldri klart å få til dette uten den store støtten og de flinke folka som jobbet med kampanjen. Heller aldri uten det engasjementet som ble vist i norge og internasjonalt, sier Husby.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer