|||(Dagbladet.no): Tidligere denne måneden kom det fram at D.D.E. kommende skive kun vil bli solgt via utsalgssteder i Reitan-gruppen, altså Narvesen, 7-Eleven og Rema 1000.
Denne eksklusivitetsavtalen mellom D.D.E.s plateselskap MBO og Reitan-gruppen vekket sterke reaksjoner i bransjen, og får nå potensielt store konsekvenser for plateselskapet og artistene det representerer.Nå går nemlig to av landets største platebutikkkjeder, Playcom Musikkverket og Platekompaniet, til full boikott av varer fra MBO, melder FaroJournalen.Samlet har de to platekjedene 69 butikker rundt om i Norge, og ut kalenderåret vil artister som Terje Tysland, Sie Gubba og The South, det kommende Melodi Grand Prix Jr-albumet og ikke minst høstens platedebut fra The Blacksheeps bli solgt i noen av dem.
- Færre utsalg- Denne avtalen medfører ikke flere utsalgssteder, men færre. I forholdet mellom plateselskap og detaljist er det slik at det er forventninger om at detaljisten jobber med utgivelsene til både store og små artister. Når vi nå er fratatt muligheten til å selge den nye platen til DDE, ser vi på dette som brudd på samarbeidet fra MBO sin side, skriver produktsjef Morten Lund i Platekompaniet i en mail til administrerende direktør Espen Tollefsen i Nordisk Film Distribusjon (NFD) og daglig leder Stein Vanebo i MBO, ifølge FaroJournalen.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger