||| (Dagbladet.no): I dag ble det kjent at Platekomaniet og Playcom Musikkverket varsler en boikott av plateselskapet MBOs utgivelser.Bakgrunnen for boikotten er at MBO har inngått en avtale med Reitan-gruppen om eksklusiv distribusjon av den siste D.D.E.-plata.
Salget av albumet skal utelukkende skje via butikkene Narvesen, 7-Eleven og Rema 1000 - noe som har fått platebutikkene til å se rødt.
Men nå retter daglig leder Stein Vanebo i MBO skytset tilbake mot platebutikkene.
-Skal ikke få bestemmeVanebo vil ikke la seg diktere av platebutikkene.
- Platekompaniet skal ikke få bestemme om Blacksheeps-plata skal komme ut eller ikke, sier Vanebo til Dagbladet, og fortsetter:
- Utgivelsesdatoen er ennå ikke klar - men når den kommer ut, vil den være tilgjengelig over hele Norge. På samme måte som D.D.E.-plata vil være tilgjengelig overalt.
Vanebo, som utgir artister som Terje Tysland og Sie Gubba - i tillegg til plater i Melodi Grand Prix jr.-serien - mener de store butikkene bør gå i seg selv.
- D.D.E. fronter alternative løsninger- Hvordan framtida ser ut, veit jeg ikke. Men jeg veit at også her i Norge vil vi være berørt av globale strømninger, sier Vanebo, og henviser til samarbeidet mellom AC/DC og Wal Mart i USA.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger