- Pop-Norge trenger velmenende kranglefanter som Hanne Kolstø

Den artistiske grenseløsheten setter henne på siden.

Foto: Andrea Gamst
Foto: Andrea Gamst Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

ALBUM: Landets mest produktive popsangerske er tilbake med et nytt knippe låter å drømme seg bort til. Hanne Kolstø har gjennom sine tre foregående soloplater bevist med all tydelighet at det går an å lage smektende pop-musikk med mye substans uten at det går på bekostning av tilgjengeligheten.

At hun fremdeles mestrer den øvelsen til fingerspissene er radiovennen «We Don't See Ourselves» et lysende eksempel på. Det handler om å la de sangbare vokalmelodiene få spille fritt og samtidig spekke underlaget med fiffige detaljer der det et rom for det. Ja takk, begge deler, som de sier i Hundremeterskogen.

«All Is Contagious» forener for eksempel Kolstøs florlette sang med vrengte gitarer, feedback og rumlende bass uten at noen  av elementene behøver å krangle om plassen. Det er liten tvil om at Kolstø og produsent og lydmakker Øyvind Røsrud Gundersen har funnet frem til en meget farbar vei sammen.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer