PR for 30 mill.

Se og Hør bruker 30 millioner kroner de seks neste ukene for å feste og fortelle det norske folk at ukebladet nå kaller seg avis med to utgaver i uka.

I går kom første utgave av avisa Se og Hør ut, med to utgaver i uka - på tirsdager og fredager.

I seks uker framover investerer Se og Hør 20 millioner kroner for å reklamere for seg sjøl. Kampanjen er overalt - på alle kommersielle tv- og radiostasjoner, i aviser, nettaviser og på alle slags boards - både utendørs og på trikk og buss.

Reklamebyrået New Deal står bak landeplagen. Byrået har ikke laget en egen profilfilm om Se og Hør, men en klassisk løp-og-kjøp-kampanje.

Opplagsfall

Se og Hør, som i fjor solgte 424000 eksemplarer i snitt, har så vidt vi vet solgt rundt 400000 så langt i år. Odd J. Nelvik sier han på sikt ønsker å selge 700000 eksemplarer i uka. Sjefen virker sikker på momsfritak og 120 nye millioner kroner, hvis han ikke bruker litt av overskuddet fra i fjor, som var på 140 millioner.

Nye ti millioner svis av når Se og Hør feirer 25 år og Knut Haaviks avskjed med en svær kjendisfest på cruisebåt i Oslofjorden søndag. 150 A-, B- og C-kjendiser er varslet med følge, og det er lovet både rød løper, champagne og underholdning.

Båttur langs kysten

Mandag drar Se og Hør ut på båttur fra Oslo og med siste stopp i Kirkenes. Her har vanlige Se og Hør-lesere betalt sjøl for å delta på den elleve dager lange turen. Om bord er blant andre Tande-P., Jahn Teigen, Arne Brimi og Kaptein Sabeltann. Kjendisene skal holde foredrag, underholde og menge seg med passasjerene. D.D.E. lover fest til folket når hurtigruta legger til kai ved seks byer.

Forlagsdirektør Lasse Gimnes i Se og Hør vil ikke snakke om beløp.

- Det er helt klart at vi kommer til å bruke svært mange millioner på dette her. Vi har aldri vært i nærheten av å bruke så mye penger på å markedsføre og feire oss selv. I tillegg har vi en gave til våre lesere når vi setter ned prisen på Se og Hør fra 30 til 25 kroner, sier Gimnes til Dagbladet.

<!--BTEK0-->KAMPANJEFEST: Sjef Odd J. Nelvik sparer ikke på noe når Se og Hør skal markedsføre seg sjøl.<!--FOTO-->