PR-triks som flasket seg

TRONDHEIM (Dagbladet): Er du en av de mange som trodde du fikk tak i et gammelt klenodium, da du kjøpte denne Solo-skjorta på Fretex? Da skal du vite at du er lurt!

Etter at Solo-kompaniet så T-skjorta på et bilde av bandet Röyksopp, trykte de like godt opp 1000 nye skjorter med den gamle designen og ga dem bort til Fretex. Det originale PR-framstøtet har slått an blant ungdom som er ute etter gamle, kule klær.

Utsolgt

- Vi hengte opp 10- 15 skjorter i 15-tida en dag i forrige uke. Klokka 12 dagen etter var alle solgt ut. Det samme skjedde da vi hengte opp et nytt parti med 20- 25 skjorter, sier butikkmedarbeider Ina Brækken ved Fretex i Trondheim. Hun har selv sikret seg det siste eksemplaret.

Butikksjef Rolf Olsen sier han trodde skjortene bare ville bli hengende, da han fikk dem i gave fra Solo. Han har solgt dem for 49 kroner stykket. Nå har han bedt om å få flere.

Ikke bevisst

Det er studentavisa Under Dusken i Trondheim som har avslørt Solo-kompaniets nyeste markedsføringstriks.

Overfor Dagbladet hevder produktgruppesjef Knut Ladegård i Solo AS at de ikke har gjort noe bevisst for å lure ungdommen til å tro at dette er gamle, kule T-skjorter.

GIKK SOLO: Solo-kompaniet så denne T-skjorta på et bilde av Röyksopp. Dermed trykte de opp 1000 nye skjorter med den gamle designen og ga dem til Fretex. Ina Brækken ved Fretex i Trondheim sier skjortene ble solgt ut i løpet av få timer.