Presset TV3 prøver igjen

16 alminnelige og bleike nordmenn skal forvandles til brunbarkede, kjempende intrigemakere. De skal ta rotta på Big Brother og TV Norge.

Lover helvete

«Big Brother» har gjort bartekanalen TVNorge til storebror, reint seermessig - og det på TV3s opprinnelige hjemmebane: «Reality-TV».

- Nå skal det bli enda tøffere å overleve, bebudet ptogramsjef Jon Arild Slinning i TV3, kort tid før den safariantrukne programsjefen og 16 vettskremte/spente deltakere lettet fra Gardermoen i går ettermiddag.

Slinning benektet at «Robinson» har mistet nyhetens interesse.

- Vi satser på en oppslutning på rundt regnet fjorårsnivået, som hadde et seersnitt på 504000.

- Tøft å skulle konkurrere mot TVNorge og deres 700000 «Big Brother»-seere?

- «Big Brother» overrasket nok flere enn meg, men ut fra distribusjon og ambisjoner, så er vi fornøyd med samme oppslutning som i fjor, sier han, vel vitende om at når «Robinson» er skjermklar i september, så er «Big Brother» for lengst over.