(Dagbladet.no): Tv-showet som kobler glam og populærmusikk med supermodeller i undertøy har blitt vist på tv-selskapet CBS de sist åra.
Ikke puppen
Men i år dropper selskapet bak Victoria\'s Secret, Limited Brands Inc, showet som i fjor hadde 9.4 millioner seere. Avgjørelsen ble tatt noen uker etter Janet Jacksons så berømte puppeuhell i Superbowl-finalen, også vist av CBS. Og da reises automatisk et spørsmål: Skyldes dette Janets pupp?
- Noen sier at showet ikke vises på grunn av Super Bowl-hendelsen, men det er ikke tilfelle. Klart, vi kunne fått showet på lufta hvis vi ville, sier markedssjef Ed Razek i Limited Brands Inc til CNN.com.
- Ikke verdt bryet
Sannheten er kanskje at seertallene har gått fra 12.3 millioner i 2001 til nevnte 9.4 i fjor. Koble dette med den amerikanske statens press mot kringkasteres eventuelle uanstendighet i sendeflatene, og kanskje regnestykket ikke går opp.
Victoria\'s Secret på tv har høstet mye kritikk fra konservative grupper som ikke ser noen underholding i undertøy-modeller spradende på catwalken. Staten gav dessuten 495 000 dollar i bot til selskapet Clear Channel for å sende av radiovert Howard Sterns uanstendighet.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger