Raser nedover på ny måling

Tv-kanalen synker som en stein på ny omdømmemåling.

IKKE FORNØYD: Befolkninga er ikke førnøyde med omdømmet til TV 2. Foto: Shad Madian / Dagbladet
IKKE FORNØYD: Befolkninga er ikke førnøyde med omdømmet til TV 2. Foto: Shad Madian / Dagbladet Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Hvert år lanserer Ipsos en måling av rennoméet til blant andre norske bedrifter.

Totalt har Ipsos undersøkt omdømmet til 95 etater, 106 bedrifter og 51 organisasjoner. Nå er resultatene klare.

I år som i fjor er det NRK som topper lista, tett etterfulgt av Tine og Vinmonopolet.

Tydelig trend

Det er også flere store fall på lista. De som har sunket mest er blant andre flyselskapet SAS og TV 2.

Ifølge NTB viser omdømmerapporten en tydelig trend: rammes forbrukerne, rammes omdømme.

Flyselskapet SAS faller markant i årets omdømmemåling. De har gått fra en 18. plass i fjor til en 35. plass i år.

Ifølge NTB, kan sommerens streik være en medvirkende årsaken til fallet.

Falt 20 plasser

Også Tv-kanalen TV 2 raser nedover på lista. I fjor lå de på en 9. plass. I år har de falt hele 20 plasser.

Det har vært store forhandlinger mellom Altibox og TV 2. Altibox mener at det er TV 2s manglende vilje til å gi kundene valgfrihet som er kjernen i uenigheten mellom TV 2 og Altibox. TV 2 ønsker imidlertid ikke å si mye om hva konflikten handler om.

Forhandlingene rundt nye distribusjonsavtaler har pågått våren 2022, og per dags dato har Altiboxs kunder ikke tilgang på TV 2s kanaler.

Det er Røde Kors som har fått den høysete plasseringen blant organisasjoner. Kreftforeningen og Stiftelsen Norsk Luftambulanse følger tett på.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer