Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer

Kultur

Mer
Min side Logg ut

«Ratchet & Clank 2»

Platformspill fra Insomniac / SonyTil: PlayStation 2 (november 2003)

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

«Ratchet & Clank 2» starter der det første spillet slutter. Våre helter har levt på sine laurbær, og blitt feite på junkmat. Ratchet får en dag en telefon fra sjefen i Mega Corp., som ansetter ham som kommandosoldat. Ratchet vokser i denne omgang med utfordringene han møter, og starter med fire livspoeng - men han vil ha oppimot 80 livspoeng mot slutten av spillet. Poengene får han ved å drepe fiendene, og plukke opp boltene de etterlater seg. Han kan også kjøpe fire typer rustning gjennom spillets gang.

Men det er ikke bare Ratchet som blir sterkere, også fiendene blir støre og dermed farligere. De største fiendene kan ha opptil 120 livspoeng, og kan gjøre stor skade på Ratchet hvis de treffer med slagene sine - da hjelper det ikke at også disse fiendene kan kle seg i rustning.

I spillet har man tilgang på 19 våpen, som alle kan oppgraderes til sterkere og mer effektive versjoner av seg selv. Våpnene er stadig like kreative, for ekspempel «synthenoidene», som er små venner som svever over Ratchet og skyter på fiendene som kommer i veien.

I tillegg får Ratchet tilgang på 11 nye duppedingser med forskjellige egenskaper, blant annet en hangglider og en «spiderbot» (en liten eksplosiv robot du kan sende ut for å rekognisere, og samtidig bruke til å sprenge fiender.)

Generelt virker «Ratchet & Clank 2» mørkere enn det første spillet, mest på grunn av de kraftigere våpnene og sterkere fiendene - men det vil fortsatt ha en morsom og tullete historie. <>Neste spill <>Forrige spill