Råtøff countrydame

Heather Myles er dama si som veit hvordan honky tonk skal lyde.

Når California-artisten Heather Myles synger om hvor trist det er at «Nashville's Gone Hollywood» - og at helter som Ernest Tubb blir glemt - er det klart for alle at hun ikke har sans for dagens popcountry. Tvert imot er hun det beste eksempelet på at mye av den beste - og ekte - countrymusikken i dag lages utenom Nashville, noe hun for så vidt også har vist på sine fire øvrige plater.

Buck Owens og Merle Haggard kunne knapt gjort dette bedre, og cd-en er da også spilt inn i California, ikke langt fra Bakersfield - byen som ga navnet til deres Bakersfield Sound, som Myles er inspirert av. Men fargekartet til Heather har mange sjatteringer, fra den myke «One Man Woman Again» til en mer bitende «Homewrecker Blues». I duetten «Little Chapel» har hun fått med seg sjelsfrende Dwight Yoakam - etterfulgt av en varm og smektende versjon av Glen Campbells hit «By the Time I Get to Phoenix».

Yepp, nå må det være Heathers tur!