(Dagbladet): Lanseringen av TVNorges nye, store lørdagssatsing «Lost in time» gikk slett ikke etter planen lørdag kveld.
Det interaktive konseptet blander spillgrafikk og gameshow-underholdning, ved at TV-seerne skal kunne laste ned en app til telefonen sin for å delta i en virtuell verden. Men på grunn av tekniske problemer var det ingen av TV-seerne som kom inn i appen, og ingen fikk deltatt i spillet som TVNorge håpet skulle appellere til hundretusener av nordmenn.
Ifølge Torgeir Waterhouse, direktør for internett og nye medier i IKT-Norge, er det fullt mulig å forhåndsteste konseptet for det trykket som oppstod under sending. Han reagerer på TVNorges uttalelse til Dagbladet i går, om at dette ikke er mulig å teste for.
- Å teste for et så stort trykk som det ble her, er fullt mulig å gjøre. Det er mange måter å gjøre det på. Man svekker tilliten til store IT-systemer og til digitalisering når man sier at det ikke kan gjøres, sier Waterhouse.
- Ikke testet godt nok
Han legger til at dersom det var ønskelig, er det mulig å teste for et trykk som tilsvarer alle TV-seere i Norge til sammen.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger