Rosie Thomas

Standupdame med alvorlig, men vakker debutplate.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

Til vanlig livnærer Rosie Thomas seg med å få folk til å le som standupkomiker, men på plate dyrker hun helt andre stemninger. Da diverse kreddartister hyllet Bruce Springsteens «Nebraska» på albumet «Badlands», var et av de mest oppsiktsvekkende sporene bonuslåta «Wages Of Sin», der hun og Damien Jurado sammen framkalte gåsehud, frysninger på ryggen og hjertebank.

På sin egen albumdebut høres hun ut som Lucinda Williams' hardt prøvede lillesøster. Hun veksler mellom lavmælt folkpop, elektrisk rock og dyster country. Joni Mitchell, Sheryl Crow og Tori Amos er andre assosiasjoner som dukker opp underveis på ei plate som er full av sterke låter og spennende arrangementer. En singer/songwriter å se opp for.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer