Röyksopps nye låt med i Volvos millionkampanje

Lansert i kveld.

(Dagbladet): Mens Telenor og DNB har brukt henholdsvis Little Steven og George Clooney for det de har vært verdt i reklameøyemed her hjemme, har svenske Volvo fått voldsom oppmerksomhet med sine reklamefilmer med tøyelige Jean-Claude Van Damme og nasjonalromantiske Zlatan Ibrahimovic.

I kveld hadde bilprodusenten premiere på en ny reklamekampanje med den svenske artisten Robyn. Volvo vil ikke kommentere hvor mye den er verdt i kroner og øre, men ifølge svenske medier får artisten et millionbeløp for jobben.

Videoen viser Robyn som kjører gjennom Los Angeles om natten mens hun snakker med en venn om miljøspørsmål. Reklamekampanjen lanseres nemlig i forbindelse med Volvos nye serie med miljøbiler. 

Under kjøreturen setter hun på en smakebit av låta «Monument» som hun har laget med Röyksopp. Den slippes ikke i sin fulle prakt før i slutten av måneden, når trioen slipper samarbeidsminialbumet «Do It Again».

Da Volvo slapp reklamekampanjen med Zlatan tidligere i år, var det den svenske hitguruen Max Martin som sto for musikken.

I et intervju med Dagens Industri forklarer Robyn hvorfor hun stiller opp for Volvo.

- Jeg liker å kjøre bil. Jeg gjør det hele tiden. Samtidig er jeg en miljøbevisst person som skjønner at det egentlig er best å ikke kjøre bil i det hele tatt. Hva skal man gjøre da? Det her [å være med i Volvo-reklamen] er en måte å faktisk formidle at man som menneske ikke kan leve et miljøvennlig liv akkurat nå. Mange har angst for nettopp det. Vi sitter fast i en verden som videreutvikler eksisterende systemer som allerede fra begynnelsen av ikke var miljøvennlige, og jeg tror ikke at vi kan slutte å leve eller gå tilbake til 1800-tallet og ta fram hesten og kjerra. Jeg tror at teknologien kommer til å ta oss inn i en ny æra der vi i det minste kan begrense skadene av CO2-utslipp.