Saccosekker fikk bein å gå på

Quart 08-effekter går som varme hvetebrød.

(Dagbladet.no): Etter konkursen tidligere år brant sponsorsjef for Quartfestivalen, Jon Døviken, inne med 510 saccosekker som skulle brukes til chillout-området i Bendiksbukta.

Sekkene ble bestilt, produsert med Quart 08-logo og sendt til Kristiansand før konkursen var et faktum og det var på det rene at det ikke ville bli noen festival i 2008.

Men etter at Døviken gikk ut i media og tilbød saccosekkene til kostpris, har det strømmet på med henvendelser. Nå er en tredjedel av sekkene solgt, melder Fædrelandsvennen i Kristiansand.

- Det vært en helt vanvittig respons. Det har vært veldig hyggelig og bra for vår del, sier Døviken til avisas nettside, fvn.no.

Det var hans firma Salt Group AS som organiserte og betalte for bestillingen, hvilket er årsaken til at det ikke er Quartfestivalens konkursbo som selger sekkene, ifølge fvn.no.

Døviken tror sekkene med Quart 08-logo appellerer til Quart-nostalgikere, i tillegg til at folk synes det er kult at sekkene er betydelig større enn de typiske saccosekkene fra åttitallet, og dermed bedre å sitte i for voksne.

- Jeg tror det blir litt smitteeffekt i dette. Mange har hentet sekker og når folk ser hvor kule sekkene er tar de kontakt med andre. I løpet av et par uker tror jeg vi er utsolgt, sier han.

BLIR UTSOLGT: I løpet av et par uker tror Jon Døviken at Quartfestival-sekkene er utsolgt. Han tar 600 kroner stykket. Foto: SCANPIX
BLIR UTSOLGT: I løpet av et par uker tror Jon Døviken at Quartfestival-sekkene er utsolgt. Han tar 600 kroner stykket. Foto: SCANPIX Vis mer
Saccosekker fikk bein å gå på