Sagen fortalte over 13 000 personer om Seltzers nye program

- Twitter er den nye pr-kanalen, sier forsker.

TVITRET:  Steinar Sagen vet hvordan man gir en god kompis oppmerksomhet på Twitter. Foto: Ellen Sofie Lunde Lauritzen
TVITRET: Steinar Sagen vet hvordan man gir en god kompis oppmerksomhet på Twitter. Foto: Ellen Sofie Lunde Lauritzen Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

(Dagbladet): Dagbladet har den siste tida hatt en artikkelserien om den nye kultureliten. Kretsen, som blant annet består av Harald Eia, Thomas Seltzer, Sagen-brødrene og Asbjørn Slettemark, har nære bånd både profesjonelt og privat.

Guttene er flinke til å referere til hverandres programmer når de har sending, og bruke hverandre som gjester.

Eksempelvis var Bjarte Tjøstheim fra Radioresepsjonen med i Harald Eias og Bård Tufte Johansens program Storbynatt fjerde november, hvor store deler av intervjuet ble brukt til å snakke om «brødreprogrammet» Radioresepsjonen på tv.

- Brukes bevisst Gutta i den nye kultureliten er også ivrige Twitter-brukere med flere tusen følgere hver.

Også i det sosiale mediet er de flinke til å støtte hverandre, for eksempel kalte Seltzer Aslak Nore for «dagens helt» den åttende oktober, og Steinar Sagen valgte å fortelle sine 13325 Twitter-følgere at det var premiere på kompis og NRK-kollega Seltzers nye radioprogram søndag 21. november.

- Twitter kan bevisst bli brukt for å støtte opp om hverandre, og som en markedsføringskanal. Twitter er en åpen samtale som alle kan se, og det som skrives der må forstås i de rammene. Når man har med kulturpersonligheter å gjøre, som har tusenvis av «følgere», kan Twitter-meldinger fungere som markedsføring, sier Frode Guribye, som er førsteamanuensis ved Institutt for informasjon og medievitenskap ved Universitetet i Bergen.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer