Halloween:

Salget av «Squid Game»-kostymer eksploderer

«Squid Game» tar verden med storm, og nå vil «alle» kle seg ut som deltakerne og vokterne.

POPULÆR: Netflix-serien Squid Game har tatt seerne med storm og ligger an til å bli den mest strømmede serien. Video: Netflix. Reporter: Julie Tran. Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

«Squid Game» seiler opp til å bli den mest sette serien på Netflix gjennom tidene.

I kjølvannet av braksuksessen har salget av «Squid Game»-kostymer skutt i været.

Det melder Business Insider.

SNAKKIS: Akkurat nå er det én serie alle snakker om; «Squid Game». Serien troner på toppen over den mest strømmede serien i verden, og det er ikke uten grunn. Video: Thea Hope/ Rød Løper Vis mer

I det sørkoreanske overlevelsesdramaet må gjeldstyngede deltakere, som er iført grønne joggedresser og hvite sko, leke barneleker i håp om å vinne en enorm pengepris.

Hvite Vans, som likner på skoene deltakerne har på seg i serien, har ifølge nettbutikken The Sole Supplier økt utrolige 7800 prosent.

Deltakerne blir passet på av voktere som er iført sjokkrosa drakter og visirer, mens lederen av spillet er iført en sort drakt og maske.

Salget av både rosa og grønne drakter har også eksplodert i forbindelse med halloween 31. oktober.

- Du har kommet til riktig sted

Netflix har opprettet en egen «Squid Game»-nettbutikk hvor man kan kjøpe hvite T-skjorter med nummeret til sin favorittdeltaker.

- Hvis du er som oss og elsker «Squid Game», har du kommet til riktig sted, og risikoen er ikke like høy, står det på nettstedet.

På TikTok har emneknagger relatert til «Squid Game»-kostymer blitt brukt nærmere én million ganger.

Mange TikTok-brukere viser oppskrifter på hvordan man lager sine egne «Squid Game»-kostymer.

På Amazon finnes det tusenvis av nummererte, grønne joggedresser og rosa dresser som koster mellom 20 og 30 dollar.

KLARE FOR HALLOWEEN: På Amazon selges det tusenvis av «Squid Game»-kostymer. Foto: Skjermdump
KLARE FOR HALLOWEEN: På Amazon selges det tusenvis av «Squid Game»-kostymer. Foto: Skjermdump Vis mer

Nedringes av fans

«Squid Game» har blitt såpass populært, at det nylig dukket opp et uventet problem for serieskaperne - og en helt tilfeldig mann.

I en scene i serien mottar hovedrollekarakteren, Seong Gi-hun, som blir spilt av Lee Jung-Jae, et visittkort fra en mystisk mann på T-banen.

Visittkortet er en invitasjon til å delta i et livsfarlig spill hvor én av 456 deltakere kan stikke av med en enorm pengepremie.

Det skulle vise seg at telefonnummeret er ekte, og at personen som eier nummeret har blitt nedringt av nysgjerrige «Squid Game»-seere.

Koreanske Money Today skrev at eieren, som er en mann fra Gyenggi-provinsen i Sør-Korea, ble oppringt opp mot 4000 ganger om dagen.

- Det har kommet til det punktet hvor folk tar kontakt dag og natt på grunn av nysgjerrighet. Det tapper telefonen min for batteri, sånn at den slår seg av, sa eieren av telefonnummeret til nettstedet.

FJERNER: Netflix må sensurere denne scenen i serien «Squid Game» etter at nummert på kortet har blitt ringt over 4000 ganger. Video: Netflix Vis mer

Ringer dag og natt

Netflix og produksjonsselskapet Siren Pictures Inc. fortalte at de kom til å endre scenene hvor telefonnummeret var synlig.

- Sammen med produksjonsselskapet jobber vi med å løse saken, og vi redigerer alle scener med telefonnumre der det er nødvendig, sa en talsperson for Netflix til The Independent.

Ifølge Flix Patrol, som er en nettside som kartlegger statistikken til de største strømmetjenesten i verden, er «Squid Game» nummer én i et dusin land, inkludert Storbritannia, USA, Sør-Korea og Norge.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer