Satser 50 mill. på agent Scully

«X-Files»-stjernen Gillian Anderson (30) skal lokke nordmenn til å skaffe seg digital-tv.Tv-selskapet Canal Digital satser 50 millioner kroner på en kampanje som skal sikre kanalen flere seere.

Dette er digital-tv

Du tror det ikke før du får se det: Agent Scully fra «X-Files» i ny reklamekampanje.

Tv-kanalen Canal+ sier opp avtaler med kjente norske tv-fjes for å spare penger. Men nå bruker de, gjennom sitt datterselskap Canal Digital, 50 millioner kroner for å slå kloa i flere abonnenter til digitale tv-sendinger i Norge og Norden.

Skal overbevises

Vakre og hardtslående Gillian Anderson, kjent fra tv-serien «X-Files», har hovedrollen i den enorme reklamekampanjen. Folk som tidligere bare har lest om digital-tv, skal nå overbevises om at dette er framtida.

Gillian Anderson har, som Agent Scully i «X-Files», overbevist millioner av tv-seere om at det umulige er mulig - i hvert fall på tv. Derfor vil de bruke henne som blikkfang til norske tv-seere. Reklamekampanjen er et felles nordisk prosjekt.

Hvor mye av reklamebudsjettet som havner på Andersons konto, vil ingen ut med.
Franske Canal+ eier 50 prosent av Canal Digital. Telenor har 34 prosent, mens TV2 eier de siste 16 prosentene av aksjene.

Ny tv-hverdag

Alle tv-stasjoner, også i Norge, jobber nå på spreng for å blir størst og best på digital-tv - framtidas tv.
I dag trengs en utstyrsinvestering på snaut 5000 kroner, og det vil kanskje skremme noen. Først om et halvt års tid vil digitale tv-signaler være tilgjengelige på det norske kabelnettet. I dag må man ha parabolantenne.

- Vi er fornøyde dersom vi får i underkant av 10 000 abonnenter før nyttår, sier markedssjef Andreas Røkke i Canal Digital Norge, som slipper agent Scully løs i den storslagne reklamekampanjen over helga.

UTROLIG: 50 millioner kroner skal brukes for å skaffe seere til digitale tv-sendinger. Agent Scully fra «X-files» skal overbevise nordmenn om at det utrolige er mulig.