||| (Dagbladet.no): Jon Lech Johansen, bedre kjent som DVD-Jon, står bak det som trolig er årets fekkeste reklamestunt - i det minste innenfor teknologiindustrien.
I dag lanserte vi en reklamekampanje for doubleTwist rett utenfor Apple Store i San Francisco :-), melder Johansen i en epost til DB.no.Han lyktes med å plassere et stort reklameskilt for selskapet doubleTwist med teksten «The Cure for iPhone Envy» (kuren for iPhone-misunnelse) og underteksten «Your iTunes Library on any device. In Seconds.» (Ditt iTunes-bibliotek på hvilken som helst avspiller. I løpet av sekunder.) på bygningen som huser Apple Store i San Francisco - på veggen rett under butikkens gigantiske Apple-logo.
Teksten er påfallende lik typografien Apple benytter - men budskapet er nok ikke Apple så begeistret for. DoubleTwists teknologi er et fullt lovlig verktøy for å håndtere mediafiler, frigjort fra alskens kopisperrer og andre begrensninger som Apple og andre selskaper legger på sine digitale økosystemer.
Forretningsideen til Johansen og partneren Monique Farantzos er å utvikle en plattform som gjør brukeropplevelsen like sømløs som den mellom iTunes og iPod/iPhone - men som virker på alle typer avspillere med alle typer mediefiler, både på Mac og PC.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger