Se og Hør får konkurrent

Se og Hør-redaktør Odd Johan Nelvik stod bak den styrte lekkasjen om at kjendis-monopolisten trolig allerede neste uke får konkurranse fra bladforlaget Hjemmet Mortensen og deres nyvinning Her og Nå.

- Hjemmet Mortensen må tørre å bruke 100 millioner kroner på et nytt kjendisblad i Norge. Ellers vil de tape, fastslår Nelvik.

Mens administrerende direktør Erik Amlie i Hjemmet Mortensen nekter å uttale seg om det nye kjendisbladet, tok Nelvik gladelig på seg rollen som informasjonsrådgiver for det det konkurrerende bladforlaget i går.

Nelvik-tips

- En indre kjerne hos oss har vært kjent med planene om at Hjemmet Mortensen etablerer en konkurrent til Se og Hør de siste 10 dagene. I formiddag orienterte vi hele staben, og deretter sendte vi ut en tre-fire tips i mediemiljøet, fortalte Nelvik til Dagbladet i går ettermiddag.

Klokken 12.10 i går formiddag sprakk så nyheten om Norges nye kjendisblad på Kampanje.no

I følge nettsiden kommer ukebladet på gata allerede neste uke, utsalgsprisen blir 15 kroner - halvparten av det Se og Hør koster, og opplaget for første utgave blir på hele 234 000 eksemplarer. Geir Lilleberg fra VG hentes inn som sjefredaktør mens Hjemmet-redaktør Harald Gautneb blir nestekommanderende, i følge Kampanje.no

Selger 165 000 i Danmark

Dagbladet fikk i går bekreftet fra kilder i Hjemmet Mortensen at et nytt kjendisblad er på trappene. Men ellers var direktør Amlie knapp med kommentarene.

- I Danmark selger Her og Nu 165 000 eksemplarer i uken. Det er klart det er fristende for oss å starte opp et lignende kjendisblad i Norge. Dette har vi vurdert i tre år. Noe mer vil jeg ikke kommentere, uttalte Amlie til Dagbladet.

Danske Her & Nu gis ut av Egmont, som eier 50 prosent av Hjemmet Mortensen.