Se og Hør-filmen floppet i premierehelgen

Bare sett av mediefolk i Oslo?

||| «En helt vanlig dag på jobben» - bedre kjent som Se og Hør-filmen - har fått gode kritikker og vært gjenstand for enorm medieoppmerksomhet - ikke minst fra oss i Dagbladet.

Likevel viser tallene fra premierehelgen at filmen ikke appellerte særlig bredt. Bare drøyt 8500 nordmenn så filmen i løpet av de tre første dagene.

- Jeg synes det er rart, og det ligger absolutt under det vi hadde trodd. Vi har opplevd en fantastisk interesse i media, og har fått veldig gode tilbakemeldinger, sier produsent Ørjan Karlsen til Dagbladet.

For folk flestProdusent Karlsen tror gjengen bak filmen må gjøre en enda bedre jobb med å fortelle folk at filmen er underholdning.

- Det er jo et faktum at fryktelig mange nordmenn liker kjendisjournalistikk. Har dere ikke laget en film for folk flest?

- Jo, vi mener det, men det er mye nå som tyder på at vi ikke har klart å kommunisere det godt nok. Dette er ikke en dokumentar om Se og Hør, og heller ingen internfilm for Akersgata. Det er en underholdningsfilm, sier han.

«En helt vanlig dag på jobben» ble satt opp på litt over 50 kinoer.

- Vi gir uansett ikke opp, og har stor tro på fortsettelsen. Kinosjefene er veldig velvillige, og vi håper at de publikummerne som har kommet ut med et smil om munnen også forteller det til sine venner.

Terningkast fem«En helt vanlig dag på jobben» fikk ni millioner kroner i støtte av Norsk filminstitutt.

Filmen fikk terningkast fem av Dagbladets anmelder Simen Vågsland Gonsholt:

- Den er komisk, men ikke ufrivillig komisk, vond, men ikke parodisk vond. Den er gjennomgående velspilt — Ingar Helge Gimle må virkelig gjøre sitt livs rolle som Sven O. Høiby, skrev han.