Seersuksess for «Nr. 19»

780 000 så oppussings-reality sist mandag.

(Dagbladet.no): Det betyr at TV2 hadde en markedsandel på 51.1 prosent i det aktuelle tidsrommet, skriver Kampanje.com.

Så mange seere er en oppgang på 17 prosent fra sist mandag, en kraftig økning for et tv-program. Det er TV2 rimelig nok riktig så fornøyd med.

- Etter tre programmer, kan vi føle oss nokså trygge på at suksessen er et faktum, sier research-ansvarlig John Richard Hewitt i TV 2 til Kampanje.com.

I «Nr. 19» skal fire par pusse opp hver sin 60 kvadratmeter store leilighet i et trehus på Grefsen i Oslo. Huset var helt nedslitt ut ved seriestart. Det paret som får mest for leiligheten sin når den selges vinner konkurransen.

Og ifølge TV2s forskningsavdeling er det mer å glede seg over på mandager for tida. I hvert fall i forhold til NRK. «Mordkommisjonen» slår også Faktor på NRK1.

PUSS OPP:</B> Fire par pusser opp hver sin leilighet i dette huset. Slikt blir det tydelig populært tv av.