Seks ansatte ferdige i TVNorge

Kanalen slanker organisasjonen etter eierskifte.

TVNorge: Seks ansatte i salg og kommunikasjon i TVNorge har godtatt sluttpakker. Foto: TV Norge.
TVNorge: Seks ansatte i salg og kommunikasjon i TVNorge har godtatt sluttpakker. Foto: TV Norge.Vis mer

(Dagbladet): I desember i fjor ble det kjent at amerikanske Discovery Communication, som blant annet står bak Discovery Channel, kjøpte opp SBS Nordic. Blant annet er TVNorge og Radio Norge en del av gruppa.

I disse dager er organisasjonene i ferd med å slås sammen, og i den forbildense har en håndfull ansatte i TVNorge inngått avtaler om sluttpakker.

- Det blir en viss overtallighet på noen områder og vi har allerede sluttført den delen av sammenslåingen som handler om reduksjon av antall ansatte i TVNorge. Seks personer har inngått avtaler om sluttpakker. Av 140 ansatte blir 134 med videre, skriver administrerende direktør i TVNorge og daglig leder i SBS Media, Harald Strømme i en e-post.

Salg og kommunikasjon
Strømme skriver videre at det er høyst ulike årsaker bak hvem de valgte å snakke med om sluttavtaler.

- Vi har sett på overlappende kompetanse, men vi har også hensyntatt hvem som har signalisert at de ønsket å gjøre nye karrieremessige valg. Flere har grepet denne anledningen med entusiasme. Og vi har heldigvis kommet frem til frivillige avtaler for samtlige, skriver Strømme i e-posten.

TVNorges kommunikasjonsdirektør, Svein Tore Bergestuen, opplyser til Dagbladet i en SMS at de seks som har godtatt sluttpakker jobber innen kommunikasjon og salg.

- Det er med vemod og stor takknemmelighet vi ønsker seks svært dyktige ansatte lykke til videre, avslutter Strømme e-posten.

Fra tysk til amerikansk
SBS og TVNorge ble tidligere eid av tyske ProSiebenSat1.

I en pressemelding fra Discovery Communications sendt ut i desember, skrøt selskapets administrerende direktør David Zaslav av SBS Nordic som en veldistribuert portfolio av lønnsomme TV-kanaler med et utmerket ledelsesteam.

- Dette vil utvide Discoverys fotavtrykk i den nordiske regionen, som omfatter noen av de gjennomgående og stabile TV-markedene i verden, skriver Zaslav da.

 

STRØMME: Administrerende direktør i TV Norge, Harald Strømme. Foto: Stian Lysberg Solum / SCANPIX
STRØMME: Administrerende direktør i TV Norge, Harald Strømme. Foto: Stian Lysberg Solum / SCANPIX Vis mer