BLIR REDAKTØR:  Magnus Rønningen skal styre skuta som sjefsredaktør i det nye, norske herremagasinet «ALFA». Foto: Håkon Eikesdal/ Dagbladet
BLIR REDAKTØR: Magnus Rønningen skal styre skuta som sjefsredaktør i det nye, norske herremagasinet «ALFA». Foto: Håkon Eikesdal/ DagbladetVis mer

- Selv ikke kjæresten skal klare å holde fingrene unna

Starter magasin for gutta.

|||(Dagbladet:) Journalist og gründer Magnus Rønningen er sjefsredaktør i det nye herremagasinet «ALFA» som kommer med sin første utgave 1. oktober.

Det som ifølge Rønningen skal skille magasinet fra andre herremagasiner er nyhetsvinklingen og den høye kvaliteten.

- Jeg føler ikke at det har vært noe ordentlig manneblad i Norge som ikke har vært enten litt harry, litt overflatisk eller litt kjedelig, sier han til Dagbladet.

Målet hans er å lage et magasin som til og med jentene blir nysgjerrige på.

- De skal helst være litt skeptiske først, men så når de ser på sakene og bildene skulle de ønske at noen laget et like bra magasin for damer. Vi blir jo tross alt «broren» til Magasinet HENNE - og det forplikter litt, sier han.

Første «ALFA» blir det første brede magasinet til forlaget Aller Media som retter seg mot norske menn, og skal komme med et trykkopplag på 60 000 eksemplarer.

Magasinets målgruppe er menn mellom 25 og 50 år som liker mote, jakt, reiser, fotball, økonomi og gode historier.

- Vi har de beste journalistene på jaktstoff, de beste på bilstoff og så videre. Vi skal ha de mest interessante sakene, som også er godt skrevet, lover Rønningen.

Vil lykkes Forlagsredaktør i Aller Media, og sjefsredaktør i «ALFAs» søstermagasin «HENNE», Ellen Arnstad er sikker på at magasinet kommer til å slå godt an.

- Alle sier at bladmarkedet rettet mot menn er vanskelig, men hvis man har et sterkt nok konsept, en sterk nok redaktør og et sterkt nok fokus på å finne de gode historiene, så vil man lykkes, skriver hun i en pressemelding.

SUKSESS:  Ellen Arnstad i Aller Media har troa på at det nye herremagasinet kommer til å bli en suksess. Foto: Håkon Eikesdal
SUKSESS: Ellen Arnstad i Aller Media har troa på at det nye herremagasinet kommer til å bli en suksess. Foto: Håkon Eikesdal Vis mer