- Sidemål er pedagogisk uheldig

NYNORSK: Kan det forsvarast å tvinge bokmålselevane til å lære seg ord som til dømes «brotsverk», «freistnad» og «vørdnad» - før dei meistrar hovudmålet sitt?

FOR MYE VALFRIDOM?: «Vil det ikkje vere pedagogisk uheldig for elevar i småskulen å halde styr på to skriftspråkkonvensjonar?», skriv innsendaren, som svar til forslaget frå Noregs Mållag om å innføre obligatorisk skriftleg opplæring i sidemål i barneskulen.
FOR MYE VALFRIDOM?: «Vil det ikkje vere pedagogisk uheldig for elevar i småskulen å halde styr på to skriftspråkkonvensjonar?», skriv innsendaren, som svar til forslaget frå Noregs Mållag om å innføre obligatorisk skriftleg opplæring i sidemål i barneskulen. Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

||| NYNORSK: Skal elevar på barnesteget som har nynorsk som opplæringsmål, måtte lære seg bokmål før dei er blitt heilt fortrulege med nynorsken? Det kan bli resultatet dersom Noregs Mållag får viljen sin.

Mållaget har nemleg teke til orde for å innføre obligatorisk skriftleg opplæring i sidemål i barneskulen. Blir forslaget vedteke, må nynorskelevar som slit med verb som til dømes «symja» («eg sym, eg sumde, eg har sumt»), også setje seg inn i bokmålsbøyinga («jeg svømmer, jeg svømte, jeg har svømt»).

Når det attpåtil er den førre leiaren av Utdanningsforbundet, Helga Hjetland, som gjer seg til talskvinne for dette forslaget (som styremedlem i Noregs Mållag), må det vere lov å spørje om det er godt nok gjennomtenkt, ikkje minst pedagogisk. I Aftenposten 22. juni skriv ho (saman med Jens Kihl): «Sidemålet bør inn i skulen alt på barneskulen, slik at ein treffer elevane medan språklæringsevna er høg og sidemålshatet er lågt».

Vil det ikkje vere pedagogisk uheldig for elevar i småskulen å halde styr på to skriftspråkkonvensjonar? Og kan det forsvarast å tvinge bokmålselevane til å lære seg ord som til dømes «brotsverk», «freistnad» og «vørdnad» - og verbformer som «hjelpte», «trefte» og «las» - før dei meistrar hovudmålet sitt? Skriftleg sidemålsopplæring vil nok også vere ei større utfordring for desse elevane enn for dei som har nynorsk som hovudmål. Det vedgår jamvel leiaren for Noregs Mållag, Håvard B. Øvregård, på laget si heimeside: «Elevar med nynorsk som hovudmål vert tvunge på så mykje bokmål, i aviser, bøker, blad, reklame og anna, at det vert høvesvis lett å meistre bokmål skriftleg».

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer