Sissys soulflørt

Selvsikker oppfølger nærmere mainstream-popen.

CD: Jeg veit ikke om Siri Wålberg alias Sissy Wish hadde LSD-professor Timothy Learys oppfordring «Turning On, Tuning In, Dropping out» i tankene da hun bestemte tittelen på sitt andre album, men det er uansett ikke uten musikalske referanser til psykedelia og hippetida på det glade 60- og 70-tall. Flere av låtene på oppfølgeren til Spellemann-vinner «You May Breathe...» er åpenbart inspirert av (jente)pop og (hvit) soul ala Dusty Springfield - med en touch av The Supremes. Det beste eksempelet er «Sleep Back Tomorrow» , et høydepunkt med Real Ones\' David Chelsom Vogt på fele.

Produsenter er som sist det tohodete trollet i Gjøa Studio, The Sensible Twins (Kato Ådland og HP Gundersen), mens Yngve Leidulv Sætre i Duper Studio har mikset og mastret. Denne trioen står bak en rekke av utgivelsene fra Bergen de siste åra, og Ådland og HP spiller også på plata. Som vanlig betyr dette kvalitet hele veien, med «banjolåta» «About A Machine» som en litt «spooky» åpning med et voldsomt driv. «You\'re The Priscilla» har noe av det samme. Men «Tuning In» er mindre eksperimenterende og variert enn debuten, og melodiene huskes ikke så godt. Det kan virke som om hun har funnet en formel og tviholder på den - med fare for å gjenta seg selv. Lydbildet blir litt masete og ensformig, med «Wait, Walk» og «The Roses Won\'t Smell Any Better» som fine, mer tilbakelente brudd.