(Dagbladet.no): Fjorårets aller beste reklamefilm er kåret. Filmen «Dumme ku» stakk av med seieren under «Gullfisken» på TV 2 i kveld.
Filmen er laget av reklamebyrået McCann for Netcom, og viser en feiloppringning som ender i en stor misforståelse. Men heldigvis koster det ikke noe, er budskapet.
- Tusen takk til alle som har stemt på oss, til McCann og til Netcom som trodde på ideen, jublet vinnerne på scenen.
- Eller, kua mi jeg takker deg, var det ikke det vi ble enige om å si? fortsatte de.
- Utrolig kultAxel Hennie, som har regissert filmen, tok også mikrofonen på scenen.
- Vi vant i fjor også, men da kunne jeg ikke være her fordi vi holdt på å spille inn «Max Manus». Så i år vil jeg gjerne få si at det er utrolig kult å vinne den prisen her, sa Hennie.
12 sølvfisker«Gullfisken» er en publikumspris for reklamefilmer som blir vist på de kommersielle tv-kanalene i Norge. Vinneren får reklamefilm på TV 2 til en verdi av én million kroner.
I året som har gått har en jury kåret 12 «sølvfisk»-vinnere, én hver måned.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger