Sjekk ut årets beste reklamefilm

«Ringer du for å si at jeg har feit ræv?»

(Dagbladet.no): Fjorårets aller beste reklamefilm er kåret. Filmen «Dumme ku» stakk av med seieren under «Gullfisken» på TV 2 i kveld.

Filmen er laget av reklamebyrået McCann for Netcom, og viser en feiloppringning som ender i en stor misforståelse. Men heldigvis koster det ikke noe, er budskapet.

- Tusen takk til alle som har stemt på oss, til McCann og til Netcom som trodde på ideen, jublet vinnerne på scenen.

- Eller, kua mi jeg takker deg, var det ikke det vi ble enige om å si? fortsatte de.

- Utrolig kult
Axel Hennie, som har regissert filmen, tok også mikrofonen på scenen.

- Vi vant i fjor også, men da kunne jeg ikke være her fordi vi holdt på å spille inn «Max Manus». Så i år vil jeg gjerne få si at det er utrolig kult å vinne den prisen her, sa Hennie.

12 sølvfisker
«Gullfisken» er en publikumspris for reklamefilmer som blir vist på de kommersielle tv-kanalene i Norge. Vinneren får reklamefilm på TV 2 til en verdi av én million kroner.

I året som har gått har en jury kåret 12 «sølvfisk»-vinnere, én hver måned.

«Dumme ku» kom til superfinalen sammen med «Gjengleder», som er laget av Kitchen reklamebyrå for Djuice og «Deaf metal», som er laget av Hei! reklamebyrå for Opplysningen 1881.

Take That opptrådte
Gravide Solveig Kloppen (37) ledet showet sammen med «Hjelpekorpset»-kollega Helén Vikstvedt (44) i kveld.

Den svenske komikeren Bjõrn Gustafsson sto for de humoristiske innslagene, mens kjente band som Take That, The September When og Hayseed Dixie underholdt publikum.

TAKE THAT: Den kjente popgruppa Take That opptrådte under «Gullfisken». Foto: Adrian Øhrn Johansen
TAKE THAT: Den kjente popgruppa Take That opptrådte under «Gullfisken». Foto: Adrian Øhrn Johansen Vis mer