Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer

Kultur

Mer
Min side Logg ut

Skal barna selv bestemme over sin skolehverdag?

«Jeg stusser over at du, Jens Stoltenberg, i din Dagbladet-kronikk ramser opp hvem dere i de kommende månedene vil snakke med; lærere, rektorer, forskere, foreldre, arbeidsliv og næringer uten med ett ord å nevne det jeg i mitt liv opplever som den mest interessante kilden til informasjonen, som er barna/elevene.

Inger-Marie Hølmebakk,

leserkommentar på nett

«Det er på tide at vi innser det åpenbare: Barn har ingen anelse om hvordan vi skal bygge en god skole. De har ikke de nødvendige forutsetningene for å ha en mening om hvordan de lærer best eller hvilke fag som bør vektlegges. Det burde være innlysende for enhver. De har jo ikke engang fullført grunnskolen!

Abu Hassan

«For min del er utviklingen i skolen viktig: Skal jeg risikere mine barns utdannelse ved å flytte tilbake til Norge, eller skal jeg fortsette å bo i utlandet og sikre dem en bra skolegang?

Focusen



«Vi vet vel altfor mye om hvordan norske unger oppfører seg i skolen (og ellers). Først bør late og ettergivende foreldre snakkes hardt til, og deretter bør man be de frekke og bråkete ungene holde kjeften i timene. Tipper det vil gjøre underverker på en uke.

Lutalei



«Problemet i norsk skole er kanskje at man tror ungene er dummere enn de er. Noen annen forklaring kan jeg ikke finne på at de ikke skal lære å lese før i 3. klasse.

Eddie the Eagle



«Problemet begynner og slutter med sosialpedagogikken og sosialpedagogene.

Kjell Aarsund

Utforsk andre nettsteder fra Aller Media