Skal være troverdig nyhetsmagasin

Rødt eller høyrevridd? MEMO-redaktøren svarte leserne.

Kapital og katedral - på tvers

(Dagbladet.no:) I morgen er det duket for lanseringen av et nytt ukentlig nyhets- og aktualitetsmagasin på det norske markedet.

Konseptet har fått navnet MEMO og har som mål å nå samfunnsengasjerte, urbane kvinner og menn over 20 år med internasjonal orientering.

Troverdighet og kvalitet

MEMO skal distribueres til 4500 utsalgssteder gjennom Interpress, og redaktør Kristine Moody regner med lønnsomhet før magasinet når et netto opplag på 30 000 eksemplarer per uke.

- Våre markedsundersøkeøser viser at det er et behov for et troverdig, kvalitetsmagasin som konsentrerer seg om nyheter, politikk, utenriks og kultur, sier Moody

Forventer etterspørsel

MEMO er et av flere nye tema-magasiner som er gitt ut på Magasinforlaget i løpet av kort tid. Forlaget- som ligger under under Avishuset Dagbladet- har tidligere i høst lansert fotballmagasinet FireFireTo og Sudoku magasinet.

 Nyhet og aktualitet: Markedsundersøkelser har vist at markedet etterspør et slikt magasin. Ansvarlig redaktør Kristine Moody og medarbeiderne håper MEMO vil innfri. Foto: OLE C. H. THOMASSEN
Nyhet og aktualitet: Markedsundersøkelser har vist at markedet etterspør et slikt magasin. Ansvarlig redaktør Kristine Moody og medarbeiderne håper MEMO vil innfri. Foto: OLE C. H. THOMASSEN Vis mer

«Ny Tid» er eneste magasin som så langt har lagt seg i samme nisje med aktualitetsstoff, som MEMO nå også vil reindyrke. Redaktør Moody er ikke redd for at det nye magasinet skal mangle etterspørsel.

- Nei, etterspørselen er vi ikke redd for- det som blir utfordringen er å tilfredstille den kvaliteten våre lesere ønsker, sier Moody til Dagbladet.no

Har du noen spørsmål, eller gjør du deg noen tanker rundt lanseringen av et nytt ukentlig nyhets- og aktualitetsmagasin?