Skal være troverdig nyhetsmagasin

Rødt eller høyrevridd? MEMO-redaktøren svarte leserne.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

Kapital og katedral - på tvers

(Dagbladet.no:) I morgen er det duket for lanseringen av et nytt ukentlig nyhets- og aktualitetsmagasin på det norske markedet.

Konseptet har fått navnet MEMO og har som mål å nå samfunnsengasjerte, urbane kvinner og menn over 20 år med internasjonal orientering.

Troverdighet og kvalitet

MEMO skal distribueres til 4500 utsalgssteder gjennom Interpress, og redaktør Kristine Moody regner med lønnsomhet før magasinet når et netto opplag på 30 000 eksemplarer per uke.

- Våre markedsundersøkeøser viser at det er et behov for et troverdig, kvalitetsmagasin som konsentrerer seg om nyheter, politikk, utenriks og kultur, sier Moody

Forventer etterspørsel

MEMO er et av flere nye tema-magasiner som er gitt ut på Magasinforlaget i løpet av kort tid. Forlaget- som ligger under under Avishuset Dagbladet- har tidligere i høst lansert fotballmagasinet FireFireTo og Sudoku magasinet.

«Ny Tid» er eneste magasin som så langt har lagt seg i samme nisje med aktualitetsstoff, som MEMO nå også vil reindyrke. Redaktør Moody er ikke redd for at det nye magasinet skal mangle etterspørsel.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer