(Dagbladet): I fjor høst introduserte NRK oss for Eva og de andre ungdommene på Hartvig Nissens videregående i Oslo, i serien «Skam».
Hver dag kunne man følge karakterene og deres liv gjennom filmer og bilder på deres egne kontoer i sosiale medier, før disse ble flettet sammen i en episode i slutten av uka.
Instagram-kontoene til «Skam»-karakterene har rundt 80 000 følgere totalt.
Serien tar for seg de vanskelige problemstillingene i ungdommens liv nå til dags, alt fra russetida til kjæresteproblemer, og hvordan karakterene takler disse.
Det eksperimentelle konseptet hvor karakterene selv er utstyrt med some-kontoer og hadde kontakt med den «virkelige» verden vant nylig Natt og Dags pris for beste TV-serie.
Sesong to er under innspilling, og det ventes at første episode er på skjermen 4. mars.
Stadig mer populær Ifølge tall fra NRK hadde første episode blitt sett 253 000 ganger i starten av januar, der webstreaming utgjør størstedelen av seermassen.
Også de resterende ti episodene har solide seertall - totalt fem episoder er sett over 200 000 ganger.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger