Skjønnheten og udyret

Spriket mellom troverdig fiksjon, og lutter hugskott og innfall, ble på mange måter «Den flyvende Hollender»s bane.

SPRIK: Helgas operapremiere ble et noe selsomt møte med Wagners første store suksess. Foto:: Erik Berg/DNO&B
SPRIK: Helgas operapremiere ble et noe selsomt møte med Wagners første store suksess. Foto:: Erik Berg/DNO&B Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

OPERA: Helgas operapremiere, «Den flyvende Hollender» på Den Norske Opera & Ballett, ble et noe selsomt møte med Wagners første, store suksess.

Kanskje først og fremst fordi Wolfgang Gussmanns scenografi og kostymer så bastant brakte tankene hen til eventyret om skjønnheten og udyret.

Terje Stensvold agerte Hollenderen i (fuske)pels, sminket til en karikatur, alt mens Erika Sunnegårdth på sin side agerte den rene uskyld, hjelpeløst fortapt allerede før første blikk.

Har du en aID-konto? Logg inn her
Du kan nå betale med

Med Dagbladet Pluss kan du dykke ned i en verden av eksklusivt innhold som berører, beriker og begeistrer

Kom tett på de sterke historiene. Bli med på innsiden og bak fasaden. Ta gode valg i hverdagen ved hjelp av våre tips, tester og guider.

29,-

1 uke

(Fornyes automatisk til 29,-/uke)

79,-

1 måned

(Fornyes automatisk til 79,-/måned)
Billigst

179,-

3 måneder

(Fornyes automatisk til 179,-/kvartal)

Du kan si opp når som helst.
Her finner du bruker- og abonnementsvilkår.

Trygg betaling med:
ArtboardCreated with Sketch.

Vi bryr oss om ditt personvern

dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer