Skremmer vettet av folk for å promotere skrekkfilm

Stephen Kings «Carrie» får cafékundene til å flykte.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon
Publisert
Sist oppdatert

(Dagbladet): I forbindelse med nyinnspillingen av skrekkfilmen «Carrie», som kom ut i 1976 og er basert på en roman av Stephen King, bestemte produksjonsteamet seg for å promotere filmen på en helt spesiell måte.

Skrekkslagne kaffekunder På en café på Manhattan ble intetanende, kaffetørste newyorkere vitne til en fryktinngytende scene der en ung kvinne, ved bruk av telekinese, kaster en kunde veggimellom og får stoler, bord og bilder til å bevege seg rundt i lokalet, mens hun skriker for full hals.

«Oh my god», hyler en dame som akkurat har kjøpt seg en kaffekopp, mens flere skrekkslagne kunder løper ut av cafeen i panikk.

Stuntet ble gjennomført for å promotere nyinnspillingen av skrekkfilmen «Carrie», som har premiere i USA 18. oktober og kommer til norske kinosaler 15. november. Carrie er en ung jente med en ekstremt religiøs mor, som mobbes av sine klassekamerater. Hun finner etterhvert ut at hun har overnaturlige evner, og bestemmer seg for å ta hevn på alle dem som har gjort henne vondt. Hovedrollen spilles av Chloë Moretz, som er kjent fra filmer som «Kick Ass» og «Hugo», mens Oscarnominerte Julianne Moore har rollen som hennes gale mor.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dagbladet er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer