Skremmer vettet av folk for å promotere skrekkfilm

Stephen Kings «Carrie» får cafékundene til å flykte.

(Dagbladet): I forbindelse med nyinnspillingen av skrekkfilmen «Carrie», som kom ut i 1976 og er basert på en roman av Stephen King, bestemte produksjonsteamet seg for å promotere filmen på en helt spesiell måte.

Skrekkslagne kaffekunder På en café på Manhattan ble intetanende, kaffetørste newyorkere vitne til en fryktinngytende scene der en ung kvinne, ved bruk av telekinese, kaster en kunde veggimellom og får stoler, bord og bilder til å bevege seg rundt i lokalet, mens hun skriker for full hals.

«Oh my god», hyler en dame som akkurat har kjøpt seg en kaffekopp, mens flere skrekkslagne kunder løper ut av cafeen i panikk.

MOR OG DATTER: Julianne Moore og Chloë Grace Moretz spiller mor og datter i nyinnspillingen av Stephen King-klassikeren «Carrie», som har premiere i Norge 15. november. Foto: Stella Pictures
MOR OG DATTER: Julianne Moore og Chloë Grace Moretz spiller mor og datter i nyinnspillingen av Stephen King-klassikeren «Carrie», som har premiere i Norge 15. november. Foto: Stella Pictures Vis mer

Stuntet ble gjennomført for å promotere nyinnspillingen av skrekkfilmen «Carrie», som har premiere i USA 18. oktober og kommer til norske kinosaler 15. november.

Carrie er en ung jente med en ekstremt religiøs mor, som mobbes av sine klassekamerater. Hun finner etterhvert ut at hun har overnaturlige evner, og bestemmer seg for å ta hevn på alle dem som har gjort henne vondt.

Hovedrollen spilles av Chloë Moretz, som er kjent fra filmer som «Kick Ass» og «Hugo», mens Oscarnominerte Julianne Moore har rollen som hennes gale mor.